duminică, 4 mai 2008

"Acolo era să mor"

...DE RÂS!

A venit şi vacanţa de primăvară şi, ca orice creştin cu frică de Doamne-Doamne, m-am dus şi eu acasă să sărbă(u)toresc împreună cu cei dragi cele trei zile de Paşti.

Atât mi-a şi trebuit că, în prima zi, nici bine ajuns, am fost nevoit să-mi amintesc de eterna şi imuabila instituţie a SRI-ului băbesc, cu care sunt convins că suntem cu toţii familiarizaţi până peste cap.

În comuna Albeşti, undeva nu departe de orăşelul meu, o fată s-a împrietenit cu un tip ceva mai... pigmentat, dintr-o altă ţară. După ceva timp petrecut împreună cu el, departe de casă, gagica se hotărăşte să-şi aducă minunăţia de băiat în satul său, dragă Doamne să-l prezinte la mămuca şi la tătucul ei.

Babele satului, cum nu au ele ce lucra, încep să-l tot piseze pe domnul cu pricina, ori de câte ori aveau ocazia să-i zărească silueta, aruncându-i din şanţ, de pe prispă sau de la poartă tot soiul de întrebări de identificare. Cum limba română era pentru el la fel de familiară precum studentului învăţatul zi de zi, răspunsul său a fost, de fiecare dată, o prezentare generoasă a imaculatului său tablou dentar, urmat de o uşoară ridicare a falangei drepte la nivelul hipofizei, în semn de salut.

Toate astea până într-o bună zi, când băiatul a ieşit pe uliţă însoţit de fată, moment în care aceleaşi reprezentante ale persnoalului monden băbesc al cătunului încep s-o ia pe tipă la întrebări:
"Auzi, maică, da' cine e băiatu' asta aşa frumos, că-l tot vedem pe aici?"

"Eh, e prietenul meu.."

"A, da? Păi şi de ce nu vrea să vorbească cu noi? Nu-i place la noi, aşa-i? Las' că ştim noi. Ăştia de la oraş..."

"Ei, nu! El nu ştie româna, mamaie."

"Ahaa! Păi da' de ce nu ştie româna? De ce? Ia zi, de ce? Nu a învăţat la şcoală?"

"Nu de asta. El nu e de aici."

"Daaa? Daaa'... de unde e el, mamă, de unde, ai, de unde? Ia zi!"

"E, de departe, din altă ţară..."

"Daaa? Da' din ce ţară, de unde? Zi, zi!!! Din ce ţară?"

"Ei, din Somalia..."

"Aaa, daaaaa!?! ... Ahaaaa... Da'... de-a' cui din Somalia?"

Niciun comentariu: